Booking.com

 

כל צוות באשר הוא, בכל סוג של ארגון, זקוק לפעילות גיבוש מעת לעת. בין אם מדובר בצוותים חדשים, או בצוותים ותיקים, פעילות שכזו תתרום רבות למימוש מטרות הצוות, עבודתו המשותפת, יכולת התמודדות הצוות מול אתגרים שמציב מקום העבודה, וכמובן, צוות שעובד טוב, חבריו שבעי רצון ובכך שביעות הרצון של עובדי מהארגון עולה.

מה חשוב כאשר מארגנים פעילות גיבוש לצוות?

 

1. שבירת שגרה

בשלב בחירת התכנים לפעילות, חשוב לוודא, כי מדובר בפעילות השונה במהות מהפעילות השגרתית של העובדים בארגון. לדוגמא, באם מדובר בארגון יצרני, שעובדיו פועלים כסרט נע, מומלץ שהפעילות תהיה בצורה של סדנא קבוצתית בה כל אחד מהעובדים משלים משימה מתחילתה ועד סופה, ולא רק עובד על חלק מהתהליך. עוד דוגמא, במידה ומדובר בפעילות גיבוש למנהלים, שבירת השגרה, תבוא לידי ביטוי בפעילות שכוללת משימות פשוטות ומובנות ולווא דווקא משימות שכוללת קבלת החלטות או פתירת דילמות, איתן הם מתמודדים מידי יום ביומו.

 

2. חלוקה לצוותים קטנים

גם אם מדובר בפעילות לצוות גדול, ניתן לחלקו לצוותים קטנים. המטרה, שמירה על אינטימיות של הפעילות. את החלוקה אפשר לבצע רנדומלית, למשל, להכין סל הכולל פתקיות בכל מיני צבעים, הצבעים הם על פי כמות הקבוצות שאנו רוצים שיהיו, כמות הפתקים בכל צבע, על פי כמות העובדים שצריכים להיות בכל צוות. העובדים בוחרים פתק מהסל, ככה נוצרות לנו קבוצות קטנות הטרוגניות מכלל הצוות. פעילות בצוותים קטנים מאפשרת מקום לכל אחד מהעובדים להיות חלק פעיל מהפעילות.


אולי יעניין אותך הפקת אירוע עסקי


3. פשטות

כיוון שמדובר בפעילות שהמטרה שלה היא גיבוש, חשובה הפשטות שבתוכן. פשטות התוכן מאפשרת לנו גם לשמור על המטרה שהיא למעשה גיבוש. תכנים מתוכחמים מידי יכולים להסיט אותנו מהמטרה המרכזית. הפשטות והקלילות תדבר יותר לכלל חברי הצוות המשתתף בפעילות ותאפשר להם לקחת חלק פעיל ואקטיבי

 

4. מקוריות

שוק הפעילויות מוצף רעיונות, צוותים שעוברים מספר פעילויות של גיבוש, יכולים להגיע למצב של "מיצוי", מצב כזה אינו אידיאלי, כי אז הפעילות מחמיצה את המטרה העיקרית שלה. מקוריות ברעיון שבליבתה של הפעילות, ימשוך את המשתתפים להשתתף בפעילות עצמה. בתכנון חשובה המחשבה של היציאה מהקופסא, לפרוץ גבולות רעיוניות.

 

5. ערך מוסף

במטרה לשמור על רצף הגיבוש גם לאחר סיום הפעילות הספציפית, מומלץ שהמשתתפים יצאו עם ערך מוסף שישרת אותם בהמשך. זה יכול להיות פריט פיזי, לדוגמא, תמונה של הצוות שהשתתף בפעילות מעוטרת עם סלוגן רלוונטי למה שבוצע. זאת יכולה להיות משימה להמשך, שיש לבצע עד לפעילות הגיבוש הבאה. בבסיס עומד הרעיון שמשתתפי הפעילות צריכים לקבל את ההרגשה, האמיתית, שקיבלו משהו בעל ערך מהפעילות.

 

עקרונות אלה, פשוטים עם זאת חשובים, נועדו לסייע לכם, לארגן פעילות גיבוש לצוות, הטובה ביותר.


5 עובדות חשובות למתלבטים בין נופש חברה בארץ או בחו"ל