יום כיף בירושלים

יום כיף בירושלים

בתלמוד הבבלי כתוב: "עשרה קבין של יופי ירדו לעולם, תשעה מהם נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו"  יצאנו לחפש את תשעת האתרים שיעשו לכם יום כיף בירושלים

ירושלים היא לא רק עיר הקודש ועיר הבירה, ירושלים כבר מזמן לא רק אבנים עם לב אדם והיסטוריה מפוארת. בשנים האחרונות היא מתחדשת בקצב מטורף ויש בה הרגשה של חו"ל. הרכבת הקלה, התיירים שמביאים איתם שפות שונות לעיר, מזג האוויר שלה ועוד. כתשעת הקבין שנטלה ירושלים, קבלו 9 אתרים ומקומות מרגשים, יפים ונוגעים בנשמה.

נתחיל מהמרגש שבאתרים: המרכז העולמי למורשתם של יהדוי צפון אפריקה

מרוקו הקטנה – ממש מול מלון המלך דוד כניסה לחצר אנדלוסית מדהימה של בית עתיק ובחצרו ערוגות פרחים ומזרקות מוזאיקה צבעוניות. מאחורי דלת עץ ענקית תגלו את מורשת יהדות צפון אפריקה. במקום עבודות אדריכלות של אמנים ממרקש, שחזור של בית כנסת אלג'יראי ואווירת צפון אפריקה.

המקומי והאותנטי: שכונת אוהל משה

שכונת אוהל משה יפה, שכונה ציורית שנבנתה על ידי מונטיפיורי ב-1882. סמטאות יפות, בתי אבן עתיקים ושכונה סגורה לכלי רכב ב 7 שערים. במקום גן שנקרא 'גן הבוסתן' לכבוד המחזמר 'בוסתן ספרדי' אותו כתב בן השכונה, הנשיא לשעבר יצחק נבון. במקום בית קפה מיוחד שנקרא 'הדרתא'  ובית לתרבות שמקדם אמנים צעירים 'בית נעימה' של יפה וגנר שלה עצמה סיפור חיים מיוחד והיא תספר לכם אותו בשמחה.

רבותי ההיסטוריה חוזרת: מנהרות הכותל

סיור מרגש לאורכם של 485 מטרים של שרידי הקיר שהוא יסודותיו של בית המקדש, ביקור בחדרים, אולמות, קטע רחוב מתקופת בית שני ועוד. עמוק עמוק מתחת לאדמה בשכבות ההיסטוריה שמתעוררת לחיים תוך כדי סיור.

על חומותייך עיר דוד: חומות העיר העתיקה

טיול לאורך הטיילת שעל חומות העיר העתיקה מאפשרת לכל אחד להתבונן מחוץ לחומות ולתוכן מנקודת מבט מעניינת. לראות במבט על את הרבעים של העיר העתיקה, גינות וחצרות, כנסיות ומנזרים, השוק וגם בריכת הסולטן, משכנות שאננים ועוד.

אפשר לטייל בשני מסלולים. המסלול הצפוני – משער יפו ועד לשער האריות, והמסלול הדרומי – משער יפו לשער האשפות.


גולשים נוספים התעניינו גם ביום גיבוש לעובדים בדרום


מזרח ומערב: בקעה

שכונת בקעה היא מקום שמשלב מזרח ומערב, סמטאות יפהפיות, בתי אבן עתיקים  רחובות שקטים מצד אחד ורחוב שוקק מצד שני. ברחוב בית לחם השוקק תמצאו ירקניות, גלנטריות, בתי קפה וחנויות שכמו עצרו מלכת בזמן.

חוויה אירופאית: ההוספיס האוסטרי

בלב ליבו של רחוב ויה דולורוזה עומד לו מבנה משנת 1857, המקום היה בעבר בית חולים ומכאן שמו, כמו כן שימש המלון הראשון של העיר. היום תמצאו בו חצר ירוקה מלאה צמחייה יפה ובית קפה ממש כמו בוינה. שטרודל וינאי עם קצפת אוורירית שנקראת שלאגזנה הוא המנה המומלצת.

תמורת סכום סמלי תוכלו לטפס מעלה אל גג המקום ולהשקיף על הרובע המוסלמי, גגותיה של העיר העתיקה, כנסיית הקבר והר הבית.

שלושה אחרונים

ואי אפשר לסגור יום כיף לעובדים בירושלים בלי לבקר גם בשלושת האחרונים: אם אתם עם ילדים, אז חובה להתגלש מעט ב'מפלצת' הירושלמית (מי לא מכיר?), לקפוץ למבט מבחוץ על משכן הכנסת ופיקניק בגן הסמוך, 'גן הורדים' בו תוכלו למצוא גם את פסל המנורה שמופיע בסמל המדינה ולסיום היום, לשבת לאיזה דרינק או פסטה בשוק מחנה יהודה.

דילוג לתוכן